MailChimp Audience list training

MailChimp Audience training

Bij de MailChimp Audience training gaan we jouw audience lijst(en) inrichten en optimaliseren. We verdiepen ons in het werken met Groups, Audience, Tags en Segments en richten dit samen in zodat het voldoet aan jouw situatie. Doel van de training is dat je hierna zelfstandig de audience lijst(en) van jouw bedrijf kunt onderhouden.

 

  • Expert begeleiding
  • Zowel individueel als incompany
  • ♥ Persoonlijk

Wijzigingen in MailChimp

Sinds 15 mei 2019 heeft MailChimp nieuwe abonnementsvormen en zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd op het platform. De belangrijkst zichtbare wijziging is wat voorheen "Lists" was, nu "Audience" wordt genoemd. Waar het voorheen mogelijk was om een onbeperkt aantal lijsten aan te maken, is dit bij een gratis account gereduceerd tot slechts 1 audience lijst.

Geen paniek!
Sinds 15 mei 2019 is het niet langer mogelijk nieuwe lijsten aan te maken, maar je bestaande lijsten kun je nog gewoon gebruiken. Natuurlijk biedt MailChimp een betaalde variant aan, hoe meer je maandelijks betaald hoe meer audience lijsten je kunt aanmaken. Echter ook binnen de betaalde varianten van 10 en 15 dollar zijn er nog "slechts" maximaal 3 of 5 lijsten aan te maken. Maar deze aantallen zouden voor vrijwel iedere organisatie genoeg moeten zijn, mits ingericht op de manier die MailChimp met Audience voor ogen heeft.

Waarom veranderd MailChimp het onbeperkt aanmaken van lists naar een beperkt aantal audiences?

Het is eigenlijk niet een verandering die zomaar uit de lucht komt vallen. Veranderingen van de afgelopen jaren maken het langer mogelijk om slechts met 1 audience lijst af te kunnen. Je maakt hierbij gebruik van groep, tags en segments om je lijst beter onder te verdelen om vervolgens gericht een campagne op te stellen. Waarom dit eigenlijk beter is, heeft diverse redenen.

AVG wet (GDRP)
Een belangrijke reden is de AVG wet (GDRP). Stel je MailChimp account bevat meerdere lijsten. Dan is het mogelijk dat een abonnee in meerdere lijsten voorkomt. Wanneer deze abonnee zich uitschrijft uit je lijst, staat deze nog wel in een andere lijst. Bij een volgende mailing gebruikmakend van die andere lijst ontvangt deze ongewenst weer een nieuwsbrief van je.

Minder lijsten betekend minder werk
Heb je slechts1 lijst, dan hoeft je ook slechts één lijst bij te werken bij een mutatie.

Doelgroep gerichte nieuwsbrieven versturen
Omdat je nagedacht hebt over de opbouw van je lijst krijg je in veel gevallen ook een duidelijker beeld van je doelgroep. Vaak kun je die doelgroep opsplitsen in diverse interesse groepen. Het is eenvoudig te bedenken dat niet iedere interesse groep zit te wachten op 1 en dezelfde nieuwsbrief. Het zou dan mogelijk beter zijn meerdere, meer doelgroep gespecificeerde nieuwsbrieven te versturen. De ontvanger krijgt dus relevante informatie. Dit bewerkstelligen kost meer tijd. Echter wordt op deze manier je e-mail marketing veel effectiever. Dit betekent minder uitschrijvingen en beter gelezen mailings.

Mailchimp audience lijst en jouw CRM-systeem

In veel gevallen betekent iedere MailChimp lijst binnen een organisatie een uitdraai van haar klanten en relaties. Deze gegevens kunnen uit een CRM komen of bijvoorbeeld uit een klantenlijst binnen Excel zijn.

Iedere keer een nieuwe lijst aanmaken binnen Mailchimp kan sinds 15 mei 2019 dus niet meer. Of je moet de duurste abonnementsvorm van MailChimp a 360 dollar per maand afsluiten.

Tijdens de training laten we zien hoe je kunt leren werken met één of een beperkt aantal lijsten en hoe dit zich vertaald in de situatie vanuit jouw organisatie.

Voor wie is deze MailChimp Audience training geschikt?

Deze Mailchimp Audience training is geschikt voor individuen en organisaties die al bekend zijn met MailChimp. Je werkte tot op heden met diverse lijsten maar hebt moeite met het inrichten van een lijst binnen het vernieuwde "Audiences" of kunt hier extra hulp bij gebruiken.

Wil je meer weten over andere onderdelen binnen MailChimp dan bieden de workshops Basis, Gevorderd en Maatwerk aan.

Met iedere training richten we ons op de actuele situatie van de deelnemer(s).

Wat is het resultaat van een trainingsessie?

  • Een Audience lijst optimaal ingericht naar de actuele situatie van de trainee.
    • Deze lijst wordt zo volledig mogelijk ingericht binnen de gegeven tijd. Bij meer complexe situaties kunnen extra trainingsessies gewenst zijn.
  • Begrijpen hoe je een Audience lijst kunt indelen met groepen en tags.
  • Je kunt vervolgens gerichte mailings sturen naar jouw opgestelde segment(en) o.a. op basis van deze groepen en tags.
  • Je leert hoe je jouw lijst vervolgens kunt onderhouden.
  • Je krijgt afgestemde documentatie & algemene MailChimp tips meegeleverd.

Meenemen tijdens de training

  • Jouw huidige lijst(en) situatie
  • Laptop met oplader.
  • Inloggegevens MailChimp.
  • * Sommige onderdelen zijn alleen volledig toegankelijk in geval van een betaald account van MailChimp.

Duur van een trainingsessie en mogelijke locaties

  • Een trainingsessie duurt gemiddeld één dagdeel en kost €389,- exclusief BTW.
  • De vermelde prijs is op basis van een privéles.
  • Kleine groepen van eenzelfde bedrijf zijn ook mogelijk. Extra kosten per persoon bedragen €110,- exclusief BTW.
  • Een 1-daagse- of meerdaagse MailChimp trainingen en meer consultancy is mogelijk op aanvraag.
  • Een training wordt gegeven bij Westdesign, incompany of op een centrale locatie.

Hoe kun je aanmelden voor deze training?

Vul ons aanmeldformulier in op deze pagina of je kunt ook bellen met:
Kristian Sauer 06-55925902, of stuur een e-mail naar kristian@westdesign.nl

Aan de hand van je voorkeuren en eventuele specifieke wensen nemen we contact op en/of sturen een offerte toe.

Heb je zeer specifieke vragen of ben je opzoek naar specifiek organisatie gebonden oplossingen binnen MailChimp, dan bieden wij ook de MailChimp maatwerk workshop aan.

Klinkt dit allemaal als “abacadabra”? Dan is onze workshop MailChimp voor Beginners de betere keuze!

Meer informatie nodig?

Bel met Kristian Sauer op 06-55925902, of stuur een e-mail naar kristian@westdesign.nl.

 

Tevens interessant
Al 12 jaar lang hebben wij ervaring in het ontwerpen en technisch realiseren
van maatwerk nieuwsbrieven. We ontwerpen uw nieuwsbrief, bouwen deze
en integreren deze in MailChimp. Vervolgens kunt u zelf de mailings
opmaken en versturen met uw opmaat nieuwsbrief template.

Lees meer over deze nieuwsbrief oplossing

Mogelijkheden

  • training op afspraak, op jouw tijd
  • privéles of les aan kleine groepen
  • ook buiten kantooruren of in het weekend
  • locatie: Westdesign, incompany of externe locatie

Prijs per training van 4 uur

  • privéles € 389,- excl. 21% btw
  • meerprijs per persoon € 110,- excl. btw
  • voorrijkosten bij incompany of extern gegeven lessen

Voordelen

  • inclusief persoonlijk advies
  • inclusief lesmateriaal
  • inclusief deelnamecertificaat
  • inclusief koffie of thee

Aanmelden training
Bel Kristian: 06-55925802
Of vul dit formulier in

:

We gebruiken je gegevens voor het verzenden van e-mailberichten en het maken van een afspraak. (Lees hier onze privacyverklaring)

Meer Workshops